- El Fòrum RRHH compte amb el patrocini de Randstad (@Randstad_es).
- L’evolució de les sessions i els temes de debat del Fòrum RRHH poden seguir-se a través del compte de Twitter: @Foro_RRHH.
La cita anual del Fòrum RRHH de Foment del Treball, coneguda com la Festa de la Primavera, ha recuperat el seu format habitual i característic amb la comunicació face to face i el còctel networking que acomiada la vetllada, complint amb totes les precaucions sanitàries. Així ho ha ressaltat la presidenta del Fòrum, Sílvia Forés, en la benvinguda a l’acte: “aquest any podríem anomenar-la ‘Festa de la Post-Primavera’ vista l’estació en què estem… però no hem tingut més remei que ajornar la celebració per poder oferir un format presencial, que ens permetés mirar-nos als ulls sense pantalles per mig, perquè aquest és l’esperit d’aquesta festa, fer networking i relacionar-nos”.
Després d’un any i mig en què s’han superat nombroses adversitats, aquesta edició 2021 ha volgut ser un homenatge per tot l’esforç realitzat pels professionals dels departaments de Persones, sota el lema #ForPeopleManagers. “Hem centrat el tema de la festa en nosaltres, els responsables dels equips humans de les companyies, perquè més que mai hem estat clau, al costat de les persones i gestionant situacions complexes”, ha expressat Forés.
Per això, la directora general de Public Affairs de Randstad, Ma. Ángeles Tejada, qui tradicionalment fa entrega dels guardons del Fòrum, que reconeixen les companyies que han aplicat algunes de les millors pràctiques en gestió de persones en l’últim any, ha explicat l’excepcionalitat d’aquesta edició: “Aquest any no lliurem els premis a les empreses com normalment perquè enguany va per a tots vosaltres. Per ser capaços de generar confiança en moments tan difícils”.
Per la seva part, la vicepresidenta de Foment, Mar Alarcón, ha destacat la fortalesa que han demostrat els directius i professionals d’aquest sector: “Heu estat capaços d’afrontar el repte més important, el de protegir les persones i cuidar de la salut mental dels vostres equips, en un període llarg i ple d’incerteses”.
L’acte ha comptat amb la xerrada inspiradora de Nobert Monfort, CEO de Monfort Ambient Management i especialista en crear ambients perquè les persones es desenvolupin, qui ha traslladat als assistents algunes dels seus aprenentatges a l’hora de dirigir l’equip humà d’una companyia: “El lideratge és una oportunitat per servir, no per lluir-se”, ha defensat.
També ha advertit que els mateixos líders poden ser els pitjors enemics quan es tracta de fer brota el talent, per manca de confiança: “Per incentivar el talent és indispensable donar oportunitats, una cosa molt elemental però que sovint obstaculitzem. La primera oportunitat és clau per permetre que la persona creixi”.
En aquesta línia Monfort ha evocat un dels moments de la pel·lícula de Gladiator: “els teus defectes com a fill, són el meu fracàs com a pare”, li diu Marco Aurelio al seu fill Cómodo. Conclusió també extrapolable a que “la majoria dels equips són el reflex dels seus managers”.
- Enfront de la VOLATILITAT proposem HUMILITAT.
- Davant la INCERTESA hem de ser ADAPTATIUS.
- Donada la COMPLEXITAT es requereix KAMBIO.
- En una realitat AMBIGUA la solució és l’AGILITAT.
Comments are closed.