Menu

octubre, 2021

07oct10:0013:00Actividad finalizadaLa nova pròrroga dels ERTO, interpretacions judicials i administratives i propostes de gestió empresarial10:00 - 13:00 C =LaboralACTIVITAT FINALITZADA

INSCRÍBETE A LA ACTIVIDAD

Reservas cerradas

¿No puedes asistir al evento?Cambiar mi reserva

Horario

(Jueves) 10:00 - 13:00

Detalles del evento

Després d’un altre procés de concertació social, s’ha signat un nou Acord sobre els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que, amb algunes novetats, prorroga el seu règim fins el 28 de febrer de 2022, després d’intenses negociacions a nivell estatal. En aquest Acord es recullen diferents escenaris d’afectació a nombrosos sectors i empreses.

Tanmateix, aquest acord introdueix elements nous respecte les anteriors pròrrogues dels ERTO, com és el tema de la formació o la sol·licitud de pròrroga dels expedients de regulació temporal d’ocupació vinculats a la crisi sanitària, entre d’altres.

En aquests mesos, la gestió de les relacions laborals està tenint un protagonista molt destacat en els expedients de regulació d’ocupació, destacant les diverses modalitats d’expedients per força major, així com les qüestions relatives a l’exoneració de cotitzacions, les limitacions en l’actuació de les empreses, especialment la interrupció del còmput de la durada dels contractes temporals, la prohibició d’acomiadar per causes Covid-19, la limitació de realitzar hores extraordinàries o la clàusula de salvaguarda de l’ocupació.

De la mateixa manera, són molts els dubtes que tenen les empreses principalment en aquestes matèries que sorgeixen, tant de la seva aplicació diària, com de les diferents interpretacions administratives o judicials que es publiquen amb la finalitat de poder interpretar la llarga llista de Reials Decrets Lleis aprovats des de l’inici de la pandèmia.

Donat que en moltes ocasions, aquestes opinions o resolucions no són coincidents o no tenen una base jurídica ferma, l’objecte de la present jornada és analitzar aquestes matèries i tractar de donar idees sobre com poder gestionar aquestes situacions ara i després de 30 de setembre.

Presentació:

Javier Ibars Álvaro, Director del Departament de Relacions Laborals i Afers Socials de Foment del Treball.

Ponent: 

Jordi García Viña, Catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social  de la Universitat de Barcelona.

Aquesta jornada forma part dels Plans de Formació de l’àmbit de Catalunya, adreçats a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva. Expedient núm. Expedient núm. TSF082/20/0001

 

Si vol assistir presencialment, formalitzi la seva inscripció aquí

Amb el suport de: 

Places  presencials limitades. La reserva de plaça es confirmarà personalment per mail.

L’enllaç per a connectar-se a Zoom s’enviarà  mitjançant  correu electrònic el dia abans de l’inici de la jornada.  

És imprescindible en formalitzar la inscripció identificar correctament el nom, cognoms (que han de ser les mateixes dades que s’utilitzaran per a identificar-se a Zoom) i DNI.

X
X